Bağcılar-Zeytinburnu-Kabataş birbirine kavuştu!

Alstom Citidas İstanbul

Alstom Citidas İstanbul

Yeni Alstom Citadis tramvayların gelmesiyle birlikte  T1 Zeytinburnu-Kabataş ve T2 Zeytinburnu-Bağcılar olarak çalışan iki hat, birleşerek tek hat haline getirildi.

Son 10 gündür durakların alçaltılması için hizmet veremeyen T2 Zeytinburnu-Bağcılar hattı T1 Zeytinburnu-Kabataş hattı ile birleşip tekrar açıldı.

31 istasyonlu 19,5 km’lik yeni bir hat haline gelen T1 Zeytinburnu-Kabataş tramvayı artık aktarmasız olarak hizmet veriyor.

İYİCE KALABALIKLAŞACAK!

İstanbul’un en önemli noktalarından geçen T1 Zeytinburnu-Kabataş hattı, Bağcılar ile arasındaki aktarmayı kaldırınca daha fazla kalabalıklaşacak.

Normal günde bile çok rağbet gören tramvay, yeni haliyle daha fazla yolcuya hitap edeceği için yoğunluk sorunları oluşacak. Yeni gelen tramvaylarla bu yoğunluğu azaltmayı planlayan Büyükşehir, bu planıyla bakalım yoğunluğu önleyebilecek mi?

BAĞCILAR HALKINDAN YOĞUN İLGİ!

Bağcılar ile Kabataş’ın birleşmesi nedeniyle bugün Zeytinburnu’nda ve Bağcılar’da resmi açılışlar yapıldı. Bağcılar vatandaşları hem modern bir tramvaya kavuşmanın, hem de İstanbul’un merkezine aktarmasız ulaşmanın sevinciyle törenlere yoğun ilgi gösterdi. Törende Zeytinburnu Belediye Başkanı Murat Aydın, Bağcılar Belediye Başkanı Lokman Çağrıcı, Güngören Belediye Başkanı Şakir Yücel Karaman, Bahçelievler Belediye Başkanı Osman Develioğlu, Sultangazi Belediye Başkanı Cahit Altunay, Beylikdüzü Belediye Başkanı Yusuf Uzun, Fatih Sultan Mehmet Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Musa Duman, Ulaşım A.Ş. Genel Müdürü Ömer Yıldız, Başkan Danışmanı Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı ve Fen İşleri Daire Başkanı Abdurrahman Uçak ile vatandaşlar da yer aldı.

Yeni tramvayların Avrupa’da bile olmadığını belirten Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş yeni tramvaylarla 92 araçlık bir filoya ulaşan hatla ilgili; “Böylece, yoğun günlerde 360 bin kişinin taşındığı bu hattın kapasitesini yüzde 20 arttırmış oluyoruz” dedi.

Ayrıca Kabataş-Çağlayan-Mahmutbey, Bağcılar-Bakırköy İDO, Üsküdar-Ümraniye-Tepeüstü ve Bahçelievler-Beylikdüzü hatlarının da yakın zamanda İstanbul’a kazandırılacağını bildirdi.

31 İSTASYONLUK BİR DEV!

31 istasyonla en uzun hat haline gelen T1 hattı; Kabataş’tan başlayarak Fındıklı, Tophane, Karaköy, Eminönü, Sirkeci, Gülhane, Sultanahmet, Çemberlitaş, Beyazıt, Laleli, Aksaray, Yusufpaşa, Haseki,Fındıkzade, Çapa-Şehremini, Pazartekke, Topkapı, Cevizlibağ-A.Ö.Y, Merkez Efendi, Akşemsettin, Mithatpaşa, Zeytinburnu’ndan geçerek Mehmet Akif, Merter Tekstil Sitesi, Güngören, Akıncılar, Soğanlı, Yavuz Selim ve Güneştepe’den Bağcılar’a 65 dakikada ulaşacak.

MÜTHİŞ ENTEGRELİ BİR HAT

Bağcılar, Zeytinburnu, tarihi yarımada ve Galata Köprüsü’nden geçerek Kabataş’a ulaşan birçok istasyonunda diğer ulaşım araçlarıyla kolay bir şekilde aktarma yapılabiliyor.

  • Zeytinburnu istasyonunda Metrobüs ve M1 Aksaray-Havalimanı Metrosu,
  • Cevizlibağ istasyonunda Metrobüsle,
  • Topkapı istasyonunda T4 Topkapı-Habibler tramvayı ve Metrobüsle,
  • Aksaray istasyonunda M1 Aksaray-Havalimanı Metrosuyla,
  • Sirkeci’de İDO arabalı vapurları ve Marmarayla,
  • Eminönü’nde Şehir Hatları vapurlarıyla,
  • Karaköy’de Karaköy-Tünel füniküleriyle,
  • Kabataş’ta ise F1 Taksim-Kabataş füniküleri ve birçok vapur hattıyla entegrelidir.

Bunlar haricinde bütün duraklarında İstanbul’a erişen otobüs ve minibüslere de ulaşılabilmekte.

HANGİ İLÇEDE KAÇ DURAK VAR?

Kabataş’dan Bağcılar’a doğru sırasıyla; 4 durak Beyoğlu, 13 durak Fatih, 5 durak Zeytinburnu, 1 durak Bakırköy, 7 durak Güngören, son durak ise Bağcılar ilçesine ait.



2 Comments

Yorum bırakın